Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag snubblade över en krönika idag som jag tyckte var intressant! Vore kul att höra era tankar... är det såhär? Känner ni igen er...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 161
Senast: Badger
·
IT & mobiler Inga funktioner verkar funka som de skall på Facebook Marketplace, om jag t.ex. söker på något och sedan markerar sortera efter inlagd...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Ramona
·
Hemmet Kan man få bort ammoniaklukt på ett bra sätt, och hur i så fall? Jag har tvättat ytan det kommer från (sopskåpet) med Ajax och ättika...
Svar
2
· Visningar
1 074
Senast: Kiwifrukt
·
Fritid Har verkligen saknat en egen cykel sen den förra blev stulen. Har testat hyrcyklarna här i stan men är inte riktigt överens med dem...
2
Svar
24
· Visningar
1 758
Senast: Nahar
·
Mat I en närliggande mataffär går det att köpa underbart goda brownies, men jag vill göra egna! Hittar dock en miljard olika recept, de...
Svar
11
· Visningar
891
Senast: _Elly_
·
Fritid Sambon och jag kommer eventuellt att stanna i Trollhättan en natt i höst och eftersom vi har noll koll på denna stad så behöver vi lite...
Svar
10
· Visningar
741
Senast: Maxilla
·
Samhälle Den senaste tiden har jag funderat mycket på ekonomi och fattigdom. Hur kommer det sig att man blir fattig? är det något vi väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 177
Senast: Dopy
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 755
Kropp & Själ Minns ni henne? Rullstolsburen kvinna som red frieserhingstar. Snabb, skarp och smart i diskussionerna. Det var nog ganska länge sen hon...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 040
Senast: Eva E
·
Kultur Jag gillar att kolla på stand up. Har ni några tips på sånt som går att se, på svenska eller engelska? Netflix har ju endel tex, och...
Svar
16
· Visningar
670
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Två gifta makar utan barn. Maken går bort och kvinnan ärver honom. När kvinnan går bort, vem ärver henne? Bara hennes syskon? Eller...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Antalet män som hävdar sexsomni vid våldtäkt ökar tydligen. D.v.s. att man våldtagit i sömnen och därigenom blir frikänd för att det...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: Zinfernia
·
Kropp & Själ Min burk på 5000IE börjar ta slut, så måste köpa mer. Får gärna finnas på apotea :) Har ni några tips? Äter annars: omega3, B12, järn...
2
Svar
30
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Tjatter Jag går i 8an, förra året när ja börja 7an så kände jag ingen. Blev sen vän med en. Hon och jag är i skolan varje dag bara vi, vi är...
Svar
6
· Visningar
1 314
Senast: Liten
·
Mat Ja som topic lyder typ.. Vilka hel/halvfabrikat köper ni där ni helt klart tycker det är slöseri att göra det själva istället? Tänker...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 583
Senast: Ninnurur
·
Hemmet Min toalett är lite missfärgad, försökt skrubba med alla möjliga toarengörare men inget hjälper särskilt bra. Har någon några bra knep...
2
Svar
38
· Visningar
3 109
Senast: Angel
·
IT & mobiler Jag fick en Google Nest förra julen och var väl först lite tveksam, tyckte det var ännu 'en sån där onödig grej' och 'bli avlyssnad...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 923
Senast: escodobe
·
Samhälle Tack för alla böcker, Tack för alfons!
Svar
6
· Visningar
348
Senast: MCP
·
Mat Vad finns på era ostbrickor, vilka ostar är era favoriter och vilka tillbehör är ett måste? Behöver inspiration! :)
2
Svar
27
· Visningar
1 542
Senast: Lightzone
·
Mat Jag önskar lite inspiration, ni som har fastedagar; vad äter ni under en dag?
2
Svar
27
· Visningar
2 397
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp