Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Hur pensionssparar du? Hur stor del av inkomsten? Vad jobbar du med? Har tänkt att jag ska börja pensionsspara men tycker det är en...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 392
Juridik & Ekonomi För en dryg månad sedan köpte jag ett par ridbyxor online från ett stort välkänt företag. Det tog dem drygt en vecka att komma fram till...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Hypnos nämndes i en annan tråd, och jag blev nyfiken. :) Jag har förstått att det används in om områden som t ex för att hantera ångest...
Svar
3
· Visningar
334
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 851
Senast: Exile
·
Hemmet Har bakat pizzabullar nu i eftermiddags, de ska ätas på lördag fm, ska jag slänga dem i frysen i morgon bitti och tina på lördag...
Svar
3
· Visningar
547
Senast: hoppsann
·
Samhälle Ja, utöver att ingå äktenskap med partnern då, givetvis. Jag och fästmannen har varit förlovade sedan oktober och har funderat på hur vi...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 339
Senast: Elisha
·
Kropp & Själ Jag har under en kortare tid (kanske lite drygt tre månader) märkt av att jag blivit fumlig. Slår i saker, dörrposter, trösklar osv. Ska...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
41 928
Senast: Trasdocka
·
Samhälle Lokaltidningen rapporterade och jag dubbelkollade. Arbetsförmedligen tar bort aktivettsrapporten tillfälligt. Nästa rapport ska vara...
Svar
4
· Visningar
594
Senast: Raderad medlem 94602
·
Skola & Jobb Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Min ena gmailadress har blivit knepig och skickar inte mail från datorn. Mailen står som skickade men kommer inte fram. Från telefonen...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: TinyWiny
·
Kultur EBU har gått ut med info om att de ställer in Eurovision Song Contest i Rotterdam i år...
Svar
13
· Visningar
1 171
Skola & Jobb Vad menas med ”vid arbetsdagens slut”, vilken tid är det man syftar på? 16/17?
Svar
18
· Visningar
1 982
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Ut med er i solen. Skit i Corona och diverse skärmar. Det ger motståndskraft på riktigt för hjärta o själ. Hepp o hoj, ses i kväll.
2 3
Svar
45
· Visningar
2 789
Senast: Habina
·
IT & mobiler Jag ska göra en telefonintervju och är så hemskt dålig på att skriva anteckningar under samtal så jag kommer ihåg vad som sas. Så jag...
Svar
8
· Visningar
1 057
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Samhälle Fortsättning på förra tråden angående Covid-19.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 923
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Är det nån mer än jag som får ont i tänderna i samband med förkylningar och hormonförändringar (exempelvis mens)? Det här blev jag...
Svar
17
· Visningar
1 271
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Har skaffat mig en bettskena som ska motverka snarkning och nog tycker jag den hjälper, men jag får ju så jävla ont i käkarna?! Hur...
Svar
2
· Visningar
405
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till ert gråa hår? Aktivt, passivt eller inte alls? Andras hår? Eller tänker kring avsaknaden av det - en fruktan...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 410
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag vet att det tycks lite olika om detta, och att det till viss del beror på vilket jobb man har, men när ska man stanna hemma från...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
18 352
Senast: Monkie
·
IT & mobiler Jag tänkte köpa mig en kompostkvarn och den jag vill ha kräver en del av säkringarna. Man bör ha 16 ampere. Men hur vet man hur många...
2
Svar
38
· Visningar
2 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp